Jedyny sposób, by odkryć granice możliwości, to przekroczyć je i sięgnąć po niemożliwe.

środa, 25 maja 2011

ZŁOTA MYŚL NA DZIŚ

Dzisiaj wyjątkowo udało mi się, zająć miejsce siedzące w SKM – nazwa zupełnie nie adekwatna do prędkości poruszającego się pojazdu – wobec nadmiaru radości z powyższego faktu, postanowiłam wykorzystać nadarzającą się okazje i czas do zatopienia się w lekturze. Wśród wielu przedmiotów w mojej podręcznej „torebce” znalazła się książkę „Brida” Paulo Coelho . Książka ma charakter mistycznej opowieść o młodej dziewczynie, o jej duchowym rozwoju oraz poszukiwaniu „drugiej połówki”. Postanowiłam podzielić się jednym z cytatów…

„…A potem powróciła inna scena z dzieciństwa. Była z ojcem na plaży. Poprosił, żeby sprawdziła temperaturę wody. Miała pięć lat i ucieszyła się, że może się na coś przydać. Podeszła do brzegu i zanurzyła stopy.
- Zamoczyłam nogi, jest zimna – zawołała.
Ojciec wziął ją na ręce, zaniósł nad wodę i bez ostrzeżenia wrzucił do morza. Wystraszyła się, ale potem spodobało jej się to.
- No to jaka jest woda? – spytał ojciec.
- Dobra – odpowiedziała.
- Więc odtąd, gdy chcesz coś poznać, zanurz się w tym cała bez namysłu.”
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz